BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 1 Jun 2010

KUTUKAN ATAS SERANGAN YANG DILAKUKAN ISRAEL!!!


MARILAH sama-sama kita mengutuk sekeras-kerasnya serangan yang dilakukan oleh Israel ke atas pasukan sukarelawan bantuan kemanusiaan ke Gaza. Serangan itu telah menunjukkan kepada dunia wajah sebenar Israel dan seharusnya membuka mata dunia terutama negara-negara bukan Islam bahawa Israel bukan sahaja menyerang orang Islam semata-mata malah mereka yang bukan Islam. Apa sahaja sanggup dilakukan asalkan matlamat mereka dicapai.

Namun sebenarnya dunia telah beberapa kali melihat pencabulan Israel ke atas Palestin..dan itulah yang mampu dilakukan dunia..melihat dan terus melihat. Kita meluahkan amarah dengan mengadakan demonstrasi di seluruh dunia.Itulah juga yang mampu dilakukan dunia. Kita melakukan kempen boikot barangan Israel..itu sahaja yang mampu dilakukan. Akhirnya kita sering lena diulit mimpi setelah pencabulan tersebut semakin jauh berlalu..semakin basi di media..semakin sepi dari ingatan.. Boikot barangan akhirnya hanya tinggal kempen yang turut dipandang sepi, dunia kembali melupakan kesulitan dan kesusahan yang dialami oleh rakyat Palestin.

Kini Israel kembali mengganas. Akan terdengar lagi selepas ini kempen memboikot barangan Israel..akan berlakulah demonstrasi bantahan..akan hebohlah di meja-meja kedai kopi amarah yang diluahkan kaki-kaki kopi yang meluap-luap seakan-akan dialah yang akan berjuang membela Palestin..dialah yang akan ke Palestin. Namun, adalah kali ini juga ianya akan kembali sejuk setelah berita ini tiada sensasi tanpa sebarang tindakan sewajarnya ke atas Israel???

0 comments: