BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 18 Julai 2009

KREDIT UNTUK HARIMAU MALAYA !!!

Amri Yahyah melepasi Foster untuk jaringan kedua Malaysia

Wayne Rooney cuba melepasi kawalan dua pertahanan Malaysia

Michael Owen dan Ryan Giggs meraikan jaringan oleh Owen


Berbatov dikawal ketat pemain Malaysia

Michael Owen menjaringkan gol kemenangan MU yang berkesudahan 3-2


Aksi akrobatik dari Nani yang meraikan gol jaringannya untuk MU mendahului 2-0

Aksi pemain Malaysia, Amar yang cuba melepasi kawalan pemain MU






TAHNIAH untuk pasukan Malaysia kerana mempamerkan kesungguhan sewaktu menentang kelab gergasi bolasepak, Manchester United sewaktu perlawanan dalam Jelajah Asia oleh kelab itu. Walaupun tewas 3-2 namun persembahan yang cuba diseimbangkan pemain-pemain Malaysia wajar dipuji.

Aksi petang tadi menyaksikan Malaysia ketinggalan dua gol apabila Wayne Rooney membuka jaringan disusuli jaringan pemain kebangsaan Portugal, Nani. Malaysia tidak mempamerkan sikap berputus asa apabila terus cuba mengatur permainan untuk menembusi pertahanan MU. Amri Yahyah beberapa kali melakukan percubaan namun tersasar. Namun kerajinan pemain Selangor itu di atas padang berbaloi apabila berjaya menjaringkan gol hasil bola lambung yang memperdayakan terus penjaga gol MU. Separuh masa pertama berkesudahan dengan 2-1
Separuh masa kedua menyaksikan Sir Alex Ferguson menggantikan Van De Sar dan kesilapan penjaga gol tersebut menahan bola hantaran rakan di rampas oleh Amri Yahyah yang menguis bola ke dalam gawang MU menjadikan kedudukan berubah menjadi 2-2. Jaringan tersebut telah menukar rentak permainan apabila Malaysia mempamerkan permainan melawan dengan pemain tengah Malaysia banyak menguasai bola.Sorakan penonton yang berjumlah hampir 90 ribu menghangtakan lagi permainan.Separuh masa kedua menyaksikan kedua-dua pasukan membuat pertukaran hampir keseluruhan passukan. Michael Owen memastikan kemenangan MU apabila meledakkan gol pada minit-minit akhir permainan.

Malaysia sekali lagi akan menentang MU Isnin ini di Bukit Jalil jam 8.30 malam setelah perlawanan yang dijadualkan dengan pasukan pilihan Indonesia dibatalkan.

0 comments: